Obserwatorzy

czwartek, 23 lutego 2012

MASKI, ODŻYWKI I INNE CUDA DOMOWEJ ROBOTY na włosy


1.
1-2 żółtka
3 łyżki olejku rycynowego
1 łyżka soku z cytryny

Wszystko mieszamy, nakładamy na włosy, zawijamy głowę w ręcznik i trzymamy przez 20 minut, a potem myjemy włosy.
2.
1-2 żółtka
1 łyżka oliwy z oliwek
kilkanaście kropli wit. A i E

Wszystko mieszamy, nakładamy na włosy, zawijamy głowę w ręcznik i trzymamy przez 20 minut, a potem myjemy włosy.

3. MASKA BANANOWA- włosy bardziej elastyczne
0,5 dużego dojrzałego banana
2 łyżki śmietany lub jogurtu
2-3 łyżki oleju kokosowego
1 żółtko

Banana, śmietanę i żółtko miksujemy na puszystą pianę, dodajemy olej (jeśli jest w stanie stałym, należy go rozpuścić;) ), mieszamy. Nakładamy na włosy folię i czapkę, i pozostawiamy na 1-2 godzin.

4.WYWAR Z KORZENIA POKRZYWY- wzmacnia włosy, zapobiega wypadaniu
garść korzeni pokrzywy
woda

Oczyścić korzenie, włożyć do wody i zagotować. Po wystudzeniu namoczyć włosy w roztworze, nałożyć folię i ręcznik (lub czapkę). Trzymać godzinę, następnie umyć włosy.

5.
4 łyżki oliwy z oliwek
1 żółtko
sok z połówki cytryny
2 łyżki płynnego miodu

Mieszamy składniki, nakładamy na suche włosy. Pozostawiamy na 30-40 minut. Myjemy włosy.

6. PŁUKANKA SZAŁWIOWA-Przyciemnianie, pogłębianie ciemnego koloru włosów
2 torebki szałwii
200 ml wody
Zaparzyć napar z szałwii. Odstawić na 2 godziny. Namoczyć włosy w naparze, pozostawić na 20-30 minut. Spłukać.

7. PŁUKANKA PIWNA- wzmacnia włosy
szklanka piwa
¾ szklanki piwa wetrzeć we włosy. Pozostawić na 10 minut. Spłukać i umyć głowę. Wetrzeć ¼ szklanki piwa i spłukać.

8. SZAMPON JAJECZNY- wzmacnia włosy
2 żółtka
1 białko
łyżeczka miodu
sok z jednej cytryny
Mieszamy składniki, wcieramy we włosy i spłukujemy.

9. MASECZKA JAJECZNA- wzmacnia i odżywia zniszczone włosy
1 jajko
Ubić białko na sztywną pianę, dodać żółtko. Rozprowadzić na wilgotnych włosach. Nałożyć folię i ręcznik. Pozostawić na 20 minut i spłukać.

10. PŁUKANKA MLECZNA- wygładza i zmiękcza włosy
125 ml pełnotłustego mleka
Mleko wetrzeć we włosy, pozostawić na 20 minut i spłukać.

11. Włosy gęstsze, grubsze, szybciej rosną
1/4 opakowania drożdży,
sok z 1 cytryny,
1 łyżeczka oliwy z oliwek
żółtko jajka,
szklanka wody
Można dodać olejek rycynowy, naftę, a zamiast wody użyć mleko.

Składniki mieszamy. Pozostawiamy na godzinę i myjemy włosy.

12. MASECZKA PIWNA- do włosów słabych, łamliwych
1/4 szklanki piwa
1 jajko

Połączyć składniki, nałożyć na umyte włosy. Pozostawić na 15 minut i spłukać.

13.MASECZKA ALOESOWA- na łupież i przetłuszczające się włosy
Liść aloesu
1 szklanka przegotowanej wody
1 łyżka miodu

Umyć liść i zmiksować z wody. Dodać miód i wymieszać. Wetrzeć w wilgotne włosy, nałożyć folię i ręcznik. Pozostawić na 20-30 minut. Umyć głowę.

14. MASECZKA SZPINAKOWA- na łupież i przetłuszczające się włosy
1 łyżka soku ze świeżego szpinaku (sok wyciskasz sama)
1 łyżka soku ze świeżej kapusty
1 łyżka soku z cytryny

Sok ze szpinaku wymieszać z sokiem z kapusty i cytryny. Wetrzeć w skórę głowy.

15. WYGŁADZA, NAWILŻA, NABŁYSZCZA
woda brzozowa
nafta kosmetyczna z wit. A+E
olejek rycynowy
olejki eteryczne:
  • tymianek 2 krople
  • drzewo cedrowe 2 krople
  • lawenda 3 krople
  • rozmaryn 3 krople
½ łyżeczki olejku jojoba
1 łyżeczka oleju z pestek winogron

Mieszamy składniki, nakładamy maskę na włosy i skórę głowy. Nakładamy folię i ręcznik. Pozostawiamy na 2-3 godzin.

16.ODŻYWIA CEBULKI, ZMNIEJSZA PRZETŁUSZCZANIE SIĘ WŁOSÓW, POPRAWIA UKRWIENIE SKÓRY GŁOWY
1 rzepa

Rzepę obrać ze skórki i zetrzeć na tarce, przez gazę wycisnąć sok. Wetrzeć we włosy, pozostawić na 2 godziny. Umyć głowę szamponem.

17. DO WŁOSÓW ZNISZCZONYCH, NADMIERNIE WYPADAJĄCYCH
garść świeżych drożdży
1-2 łyżki soku z cytryny
4 łyżki soku z pokrzywy
4-5 łyżkami ciepłej przegotowanej wody

Rozkruszyć drożdże, dodać sok z cytryny, pokrzywy, dodać wodę i mieszać aż do uzyskania jednolitej papki. Nanieść na zwilżone włosy. Pozostawić na 30 minut i umyć głowę.

18. DO WŁOSÓW OSŁABIONYCH
2 łyżki ziela pokrzywy
2 łyżki ziela tymianku
1 łyżka startego korzenia łopianu
1łyżka liścia nasturcji
1 łyżka ziela bylicy bożego drzewka
1 litr wrzącej wody

Wszystkie składniki zalać wodą i parzyć pół godziny pod przykryciem. Jak ostygnie opłukać wywarem włosy.

19.
1 łyżka hibiskusa
kilka łyżek oleju kokosowego

Podgrzewamy w kubku wstawionym do garnka z wrzątkiem. Ciepły olej nakładamy na włosy. Pozostawiamy na 30-60 minut i myjemy głowę.

20. INTENSYWNIE NAWILŻA
2 łyżki siemia lnianego
1 szklanka wody

Do wody wrzuć siemię i zagotuj. Nałóż na włosy, nie spłukuj.

21. PŁYN DO UKŁADANIA WŁOSÓW
1 szklanka podgrzanej wody
1 łyżeczka miodu
odrobina soku z cytryny

Zmieszać składniki, rozprowadzić po włosach i wysuszyć. Można układać :)

22. NA WŁOSY MATOWE
2 łyżki naturalnego jogurtu
2 łyżki miodu
1 żółtko

Wymieszać składniki, nałożyć na wilgotne umyte włosy. Pozostawić na 10 minut i spłukać.

23. ZAMYKA ŁUSKI WŁOSA
1,5 l wody
1 łyżka octu

Mieszamy wodę z octem, po umyciu i spłukaniu włosów wodą, używamy octowej płukanki.

24. NA KOŃCÓWKI
15 ml olejku z korzenia łopianu
30 ml soku z cytryny
1 żółtko

Mieszamy składniki. Wcieramy w wilgotne końcówki włosów. Pozostawiamy na 30 minut i spłukujemy.

25. ROZŚWIETLAJĄCA PŁUKANKA
2 garści suszonego kwiatu rumianku
1 litr wrzącej wody

Rumianek zalej wodą, przykryj i odstaw na 20 minut. Odcedź i spłucz umyte włosy naparem.

26. MASECZKA NABŁYSZCZAJĄCA
1/3 oleju roślinnego
1 łyżeczka rumianku, pokrzywy, brzozy
1 żółtko
1 łyżeczka miodu
sok z cytryny
2-3 krople oleju rozmarynowego

Podgrzej olej, namocz w nim rumianek, pokrzywę i brzozę. Odcedź, dodaj żółtko, miód, cytrynę i olej rozmarynowy. Wymieszaj i wetrzyj we włosy. Nałóż folię i ręcznik. Pozostaw na 30 minut i spłucz.



UWAGA! Nie sprawdzałam tych masek na swoich włosach (nie licząc drugiej maski), wszystkie kosmetyki domowej roboty pochodzą z forum Wizaż, na którym dziewczyny przedstawiały sprawdzone na swoich włosach maski, wcierki itp. NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA EFEKTY PO ZASTOSOWANIU KTÓREGOKOLWIEK PRZEPISU, jesteście w pełni świadome i odpowiedzialne, i nie będziecie nikogo winić za skutki po zastosowaniu kosmetyku. TO TYLE :)


77 komentarzy:

  1. Muszę powiedzieć, że żółtko w niektórych przepisach trochę mnie powstrzymuje przed wykonaniem maseczki domowej. Jakaś uprzedzona jestem czy co?:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółtko nie jest złe, no chyba, że przez przypadek dodasz z żółtkiem trochę białka, bo wtedy białko przy spłukiwaniu głowy się ścina i pozostają brzydkie kawałki białka na włosach :p

      Usuń
    2. jaa którymś razem robiłam maske w domu z żółtka właśnie ( chyba 4 żółtka ), 1łyżeczka oliwki dla dzieci i trochę wody, wszystko mieszałam, a później wszystko na włosy i po 30min zmyłam. Generalnie włosy od razu wydawały się grubsze i mocnieejsze, ale zanim je wysuszyłam były dziwnie sztywne ; p W sumie zgadzam się z koleżanka - żółtko nie jest złe.

      Usuń
    3. Żółtko jest bardzo dobre na włosy, bo ma dużo potrzebnych im składników odżywczych

      Usuń
  2. Spróbuj wypróbować niektóre i powiesz czy działa:) Bo strasznie długa ta lista:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam sam miód, ale włosy po nim były sztywne i szorstkie, sprawdzałam też maskę z cytryny, nafty kosmetycznej, olejku rycynowego i żółtka (ale tutaj chyba takiej nie ma) i włosy po niej były całkiem fajne.
      Próbowałam też samą naftę na głowę, ale włosy były podobne jak po miodzie.
      I tak na marginesie: sprawdzałam też krem Nivea na końcówki ;) ale włosy strasznie po nim się szarpały.
      Kusi mnie sprawdzenie działania piwa na włosy, ale trochę go szkoda :D i myślę, że rumianek też wypróbuję :)

      A lista nie jest jakoś strasznie długa, masek, wcierek itp. było dużo więcej, ale nie dałam rady przeczytać wszystkich wątków na ten temat :p

      Usuń
    2. umyj wlosy w piwie, nalej tak jak szampon, jest swietne

      Usuń
  3. uwielbiam domowe maseczki, nie trzeba sie trzymać przepisu można dowolne mieszać odżywcze składnikI. Ja najbardziej polecam żółtka, cytryna, olej rycynowy, oliwa . :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś sprawdzałam podobną, tzn. zamiast oliwy miałam naftę kosmetyczną :)

      Usuń
  4. dziewczyny ja mam straszny problem..mam szopę, kręcone i zniszczone włosy chce spróbować czegoś domowego co pomorze od razy bez czekania czy da sie cos zrobic prosze pomocy..;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zastosować olejowanie :) czasami od razu widać efekty :)

      Tutaj informacje o olejowaniu: http://wizazmojapasja.blogspot.com/2012/02/oleje-do-wosow-i-ich-dziaanie.html
      Tutaj o pielęgnacji włosów kręconych: http://wizazmojapasja.blogspot.com/2012/05/kosmetyki-do-wosow-kreconych.html

      Usuń
  5. piwo włosy na błyszcza i widac efekt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że jest dobre, ale jeszcze nie sprawdzałam, będę musiała w końcu wypróbować na swoich włosach :)

      Usuń
    2. Ja uwielbiam domowe maseczki po drozdze i mleku sa super a po miodzie i jajku i oliwie z oliwek blyszcza..potem umyc samponen.pozdrawiam

      Usuń
    3. Próbowałam nakładać sam miód na włosy, ale były po nim szorstkie, więc sobie odpuściłam. Jajko mieszałam z olejkiem rycynowym, naftą kosmetyczną i cytryną, włosy po niej były bardzo fajne :) Ale drożdży i mleka nie sprawdzałam.

      Usuń
  6. ciekawe pomysły > POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio zastosowałam maseczkę zrobioną z oliwy z oliwek, soku z cytryny i żółtka. Po nałożeniu maseczki na włosy przykryłam je folią i owinełam ręcznikiem. Po pół godzinie maseczkę spłukałam. Po wysuszeniu nie mogłam uwierzyć w to co zobaczyłam. Włosy były miękkie, jedwabiste w dotyku. Coś pięknego...Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Broń mnie Boże nie złośliwie- jak oliwa to tylko z oliwek ! Z całej reszty - oleje!
      Nie piszemy przecież masło z masła!
      Przepraszam...

      Usuń
  8. Ja teraz drugi raz stosuje maseczke numer 11 i efekty widoczne były po 1 zastosowaniu :) włosy prawie w ogóle mi nie wypadają, jedynym minusem jest to, że rypią drożdżami potem :D przy stosowaniu tej maseczki polecam nie dawać odzywki do włosów, jedynie przy rozczesywaniu nanieść na nie jedwab :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam się, że nie rozumiem koncepcji stosowania maski nr. 11. Należy ją zostawić na włosach przez godzinę i potem umyć włosy ? Czy odłożyć ją na godzinę i nałożyć po umyciu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszamy składniki, maskę nakładamy na włosy, trzymamy ją na włosach przez godzinę, następnie myjemy włosy :)

      Usuń
  10. Drożdże fajnie rosną na głowie :P Można to nawet usłyszeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie sprawdzałam :D

      Usuń
    2. stosowalam maseczke z drozdzy.wlosy sa po niej miekkie i latwiejsze w rozczesywaniu. jedyny minus, to nieprzyjemny zapach, ktory znika po wysuszeniu wlosow:)
      Dodatkowo codziennie pije drozdze i czekam na efekty (po miesiacu mam o wiele mocniejsze paznokcie)

      Usuń
  11. Ja stosuję 2 razy w tygodniu :2 żółtaka trochę miodu,trochę naffty kosmetycznej,podgrzewam i nakładam na włosy,na to worek,czapka i robię co mam do zrobienia np,prasuję,potem myję głowę,na umytą głowę daję jedwab,doradziła mi fryzjerka, wlosy nabierają blasku i z dnia na dzień staja sie mocniejsze,a jeszcze kilka tygodni temu miałam siano na włosach,polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A sprawdzałaś może skład jedwabiu?? z reguły jedwab to jeden wielki silikon, on obkleja włosy dzięki czemu wydają się zdrowsze, bardziej lśniące. Jednak jeśli umyjemy włosy szamponem oczyszczającym to wracają do poprzedniego stanu. Jedwab jest dobry, jeśli chcemy ochronić włosy przed czynnikami zewn. lub jeśli zależy nam by włosy ładnie wyglądały. Jeśli jednak chcemy zdrowe włosy, to niestety, ale jedwab ich nie zregeneruje.

      Usuń
  12. wszystkie odżywki na suche czy mokre włosy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na suche przed myciem najlepiej :)

      Usuń
  13. Ja wyprubowałam maseczki z żòłtek oliwy z olwek i cytryny super nablłyszcza wlosy sie dobrze układaja i są elastyczne jestem zadowolona z efektu , teraz sprubuje tą samą maseczke tylko dodam drozdze izobaczymy czy pomoze na porost wlosòw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli możesz, napisz jak sprawdza się maska z dodatkiem drożdży :)

      Usuń
    2. Trochę późno odpowiadam ale sprawdzałam maskę z drożdży ! Rewelacja! Stosuje ją co 2-3dni zależy od czasu od 2 tygodni i widać efekt, chociaż fakt, zapach jest nieprzyjemny, Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Ja właśnie spłukałam i wysuszyłam włoski po maseczce z żółtka i oliwy z oliwek. Jestem bardzo zadowolona z efektu. Ja użyłam 1 żółtka i łyżeczkę oliwy i wtarłam tylko w skórę głowy. Niestety nie owinęłam włosów w folię i ręcznik i trochę to mi zaschło nieprzyjemnie i trudniej się zmywało, także następnym razem koniecznie.

    A teraz bonus - znalazłam przepis na maseczkę na twarz z białka, a że miałam akurat z tego jajka to się skusiłam i jestem zachwycona. Polecam gorąco. Ubijamy białko, nakładamy cześć na czystą twarz, następnie rozdzielamy chusteczkę higieniczną i nakładamy jedną warstwę na buzie posmarowaną białkiem. Lekko dociskamy i smarujemy porcją białka ( nie za dużo - ja nie zużyłam całej porcji z 1 jajka ). Czekamy aż zaschnie i ściągamy jak maseczkę peel- off. Cudnie oczyszcza pory i taką matową teraz buźkę mam :). Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł na maseczkę z białka bardzo fajny :) będę musiała wypróbować :)

      Usuń
    2. Jaką konsystencję miała mieć maseczka nr.11 ? Bo mi wyszła wodnista i nie miałam jak jej nałożyć...

      Usuń
    3. Nie robiłam jej z drożdżami, ale bez nich, właśnie wychodzi dość wodnista. Z reguły moczyłam włosy w miseczce z maską i zaraz potem nakładałam folię na włosy, a potem czapkę :)

      Usuń
    4. cudownie działa na włosy olejowanie ja robię tak mleko pół szklanki mieszam z zółtkiem i 1 łyżką oliwy kilka kropel oleju rycynowego i wmasowuję na skalp i włosy trzymam około 3 godzin, po tym czasie zmywam szamponem bez sls, nakładam odżywkę biowax którą trzymam około 2 godzin, potem traktuję włosy chłodnym strumieniem wody, zawijam w ręcznik nie dłużej niz 1 minutę, następnie w skalp psikam zioła kozieradkę. TO DZIAŁA CUDA UWIEŻCIE MI!

      Usuń
    5. Nie próbowałam, ale jak tylko będę miała problemy z włosami, napewno sprawdzę Twoją metodę :) dziękuję za info :)

      Usuń
    6. jak sie psika ziola kozieradke? kupujesz ten plyn? czy robisz jakis napar?

      Usuń
  15. fajne te maseczki

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja używam raz na 2 tygodnie maski 1,5 łyżki oleju rycynowego, 0,5 łyżki odzywki do włosów i tyle samo soku z cytryny i nakładam na włosy i tak pozostawiam ma cala noc :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkie maseczki super ! na pewno jakieś z nich będę używać :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie mam na głowie maseczkę nr 11 , jestem ciekawa jaki będzie rezultat. ale potrzymam pół godz.

    OdpowiedzUsuń
  19. niestety z jajka maseczki utrzymują się na moich włosach przeraża mnie ten zapach :P a raczej smrodek utrzymuję się do następnego mycia :P także gdzie kolwiek wychodze go czuje:P ale bardzo dobrze działa na włosy :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. więcej o tym http://modafon.pl/598-maska-na-wlosy-z-jajka.html

    OdpowiedzUsuń
  21. po tej maseczce na grubsze, gestsze i ogl, umyc wlosy normalnym szamponem czy moze sama woda lub po prostu wysuszyc? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umyłabym włosy szamponem :) z reguły myje się włosy po maskach. Po zastosowaniu maski z olejami/olejkiem dobrze jest umyć włosy szamponem oczyszczającym czyli takim, który nie zawiera silikonów, ale posiada SLS albo po prostu tanim szamponem ziołowym :)

      Usuń
  22. Wszyscy tu mowia o numerze 11,moze i ja sprobuje:) ale chyba na pierwszy ogien pojdzie piwo:)
    Moje pytanie - jesli chce sprobowac wielu maseczek..w jakim odstepie czasowym jest ti najbezpieczniejsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie zależy od tego jak często myjesz głowę, w moim przypadku było by to co 4-5 dni, ale myję głowę codziennie :) myślę, że najlepiej będzie sprawdzać jedną w tygodniu, co zapewni, że owe działanie to zasługa właśnie tej maski :)

      Usuń
  23. Super, super! W końcu znalazłam remedium na moje zniszczone włosy :)
    A właśnie... Może to pytanie będzie trywialne, ale... jaka to ma być folia do zawinięcia? Aluminiowa czy spożywcza? Czy bez róznicy? Nigdy jeszcze nie robiłam domowej maseczki i nie mam bladego pojęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła folia spożywcza, może być równie dobrze reklamówka jednorazówka :)

      Usuń
  24. Zastosowałam płukankę szałwiową. Nie przyciemniła mi włosów, może dlatego że po niej umyłam włosy szamponem, a to może trzeba było bez mycia włosów, tylko najwyżej po umyciu? no i 200ml płynu to zdecydowanie za mało na moje włosy :P Innym razem spróbuje jeszcze raz. Na pewno skusze się na maseczki z jajka, przyda mi się odżywienie i wzmocnienie włosów :D Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płukanki najczęściej (albo nawet zawsze) stosuje się po umyciu włosów i większości płukanek nie spłukuje sie później wodą :)

      Usuń
  25. Dziewczyny poratujcie mnie, już 2 razy robiłam maseczkę nr 11 i mi nie wychodzi, mogły byście napisać po kolei jak ją robicie???? Z góry Wam ogromnie dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam jej, ale...może spróbuj najpierw rozpuścić drożdże w cieplejszej wodzie/mleku, a potem dołożyć resztę składników??

      Usuń
  26. ciekawe maseczki ;p jezeli chce stosowac np jedna caly czas to jak czesto ? oraz gdzie mozna dostac sok z pokrzywy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maskę najlepiej stosować dwa razy w tygodniu żeby nie przesadzić z "witaminami" we włosach, bo odpłacą się nam, np. przesuszeniem lub też obciążeniem, puszeniem itp.

      Sok możesz kupić np. w aptece :) http://www.i-apteka.pl/product-pol-29589-POKRZYWA-99-8-Sok-bez-konserwantow-500ml.html

      Usuń
  27. Właśnie testuję maskę nr .11 Ale zamiast oliwy z oliwek dodałam naftę kosmetyczną i olejek rycynowy.... To już prawie godzina jak mam ją na włosach. Śmiesznie jakoś bo drożdże buzują i wypływają mi spod woreczka i ręcznika... Dam znać jak umyje włosy ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na opis po maseczce :)

      Usuń
  28. Farbuje włosy bardzo często a ostatnio schodzę z koloru oczywiście domowymi sposobami. Spis odżywek dość długi aż ciężko się zdecydować :)
    Ja najczęściej jednak robię jednak odżywkę z żółtka, olejku rycynowego, nafty kosmetycznej, trochę odżywki do włosów, czasem oliwa z oliwek a także sok z cytryny. Nakładam na suche włosy, trzymam około godzinki i spłukuje letnią wodą. Myje głowę ze dwa razy, nakładam jakąś sklepową odżywkę i voila :) Stosuje to jak mi się zachce czasem 2, 3 razy w tygodniu a czasami mam tydzień lub dwa przerwy. Po kilku razach takiej kuracji już widziałam różnicę.Włosy są bardzo miękkie i błyszczące co przy moich farbowaniach, rozjaśnianiach, suszeniach i prostowaniach nawet przy używaniu sklepowych odżywek było nierealne. Także dziewczyny polecam gorąco takie odżywki i podpowiadam, że wcale nie musicie rygorystycznie stosować sie do istniejących przepisów, a korzystać z tych produktów, które macie w danej chwili pod ręką :)

    Czasem płukam też włosy rumiankiem ale nie wiem czy powinnam je wtedy dodatkowo spłukiwać wodą? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płukanka powinna być na końcu, czyli po umyciu włosów nakładamy odżywkę/maskę/balsam, następnie spłukujemy wodą, a na koniec polewamy włosy płukanką i tyle :) Wody po płukance nie stosujemy :)

      Usuń
  29. Pomimo wodnistej konsystencji maski 11 którą dość nieporadnie 'wylałam' na włosy, efekt zdecydowanie przeszedł moje oczekiwania ;) Nie dość, że włosów na szczotce zostaje jakieś 2/3 mniej, to jeszcze po wysuszeniu ślicznie się błyszczą, są sprężyste, gładkie i aksamitne w dotyku :) Magia! Póki co taki stan utrzymuje się po 3 myciach głowy od zrobienia maski, ale myślę że wkrótce powtórzę ten zabieg, jestem zachwycona! Jak tylko uporam się z nadmiernym wypadaniem włosów to z pewnością wypróbuję też inne maski.

    OdpowiedzUsuń
  30. Przed chwilą nałożyłam maskę nr 11, zastanawiam się czy źle nie zrobiłam bo konsystencja była bardzo wodnista. Na razie czekam i z 1 h zmyje. Co będzie to będzie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. nie spłukiwać siemienia ?!

    OdpowiedzUsuń
  32. nie splukujesz siemienia ?!

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ładny efekt już po pierwszym użyciu. Włosy lśniące, łatwo się rozczesują i nie wypadają włosy ;) Będę używać tego sposobu regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Wlasnie tez siedze z maseczka na glowie a mianowicie: oliwa z olivek, olejek rycynowy, jajko, miod, jogurt plus kilka kropel olejku do pieczenia migdalowego (taki akurat mialam w domu;) taki olejek zamaskuje paskudny zapach jajka na wlosach:) A do podgrzewania... zakladam woreczek foliowy, szczelnie zawijam. Na wierzch zakladam opaske elastyczna poczym nakladam duza zwykla reklamowke trzymam za uszy zeby nam nie odleciala heh wkladam suszarke pod i podsuszam cieplym powietrzem na niskich obrotach po czym zakladam cieply recznik

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam problem z rozdwojonymi końcówkami i cienkimi włosami oraz marzę by włosy bardziej mi się kręciły i by były bardziej rude.. :). Czy znacie jakieś maseczki, które mogłyby mi pomóc ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecam do Twojego rodzaju włosów domową maseczkę z majonezu oraz maseczkę z banana. Obie opisałam w poście http://kosmetyczne-pokusy.blogspot.com/2014/06/domowe-maseczki-na-wlosy.html.

      Usuń
  36. Tę bananową maseczkę najlepiej stosowac na suche, czy zwilżone włosy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za szybka odpowiedź, wieczorkiem wypróbuję :)

      Usuń
  37. Testowałam nr 5 ,i po jednym razie widać różnicę.Moje włosy były suche i zniszczone ,a gdy wypróbowałam tą maseczkę stały się lśniące i miękkie.Naprawdę polecam nr 5 ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  38. przepis na zdrowe włosy latem to przede wszystkim odpowiednie nakrycie głowy chroniące nasze włosy przed słońcem oraz dobra odżwyka (np argan oil Chantala)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Argan oil Chantala to w dużej mierze silikony, które nie są zbyt dobre dla włosów kręconych/falowanych, poza tym nie potrafię się przekonać do tego typu produktów, jak dla mnie dobre, ale jedynie na zabezpieczenie końcówek.

      Usuń
  39. Zrobiłam maseczkę nr 11, ale wyszła zbyt wodnista..Czego powinnam dodać więcej?

    OdpowiedzUsuń
  40. Ta maseczka nr 20 sprawdziła się u was ???

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)